Først kom nethandlen og sidst har Coronakrisen skubbet utallige lokale erhvervsdrivende i de små og mellemstore danske handelsbyer helt ud til kanten
Internethandlen har i mange år haft en enorm markedsandel af det samlede salg i Danmark og det kan mærkes. Et dystert kig ind i fremtiden, viser at der udsigt til flere lukkede butikker, cafeer og spisesteder, men denne tendens kan og skal vendes, hvis handelsbyerne skal overleve. Vi ønsker ikke flere spøgelsesbyer i Danmark.
Direktør Mikkel Niess og hans team fungerer med deres BIDdanmark-model allerede nu som en længe tiltrængt hjertestarter, der får pulsen op i de trængte handelsbyer.
– Kun det brede samarbejde kan styrke den lokale kreativitet og handlekraft i byerne og skabe stærkere fællesskaber mellem borgere, erhvervsliv og lokale myndigheder. Erfaringerne viser, at det virker, siger Mikkel Niess.
Læs mere i artiklerne på retailnews.dk og avisen.dk