BidDk preloader

Om BIDdanmark

En by, der ikke udvikler sig er en by under afvikling. Hvis butikkerne først begynder at lukke, er det svært at tiltrække nye beboere, for hvem vil bo i en by uden butikker, spisesteder eller kulturliv?

Det er her BIDdanmark kommer ind i billedet. Vi er en flok erfarne kræfter, der brænder for byudvikling, og som kender virkeligheden ude i handelsgaderne på egen krop. Derfor har vi skabt en udviklingsmodel, der bringer nyt liv til byen.

BIDdanmark-modellen samler alle de lokale kræfter – lige fra handelsliv til foreningsliv – og hjælper dem til atter at gøre byen attraktiv. Det er hjælp til selvhjælp. Og det giver resultater. At modellen virker, er allerede testet med succes i over 30 byer. 

Om BIDdanmark

Kontakt

Lad os mødes for en BID-snak

Vil i vide mere om BIDdanmark-modellen, og hvad den kan gøre for jeres by.

Så lad os mødes. Vi kommer gerne og fortæller om vores arbejde, holder et foredrag eller hjælper med at starte et BID op.

Når du udfylder formularen, afleverer du dine personlige oplysninger i vores varetægt. Vi lover at passe godt på dem. Læs mere om vores betingelser for brug af kontaktformularen

Verdensmål

Bæredygtig Business Improvement District (BID)

Verdensmål og byudvikling

Vi arbejder målbevidst med FN´s Verdensmål for bæredygtig udvikling, med særlig fokus på Verdensmålene 11 og 17.

verdensmål 11

Verdensmål 11:

Gør byer, lokalsamfund og bosættelser inkluderende, sikre, robuste og bæredygtige.

Undermål 11.3:
Inden 2030 skal byudvikling gøres mere inkluderende og bæredygtig og kapaciteten skal øges til en inddragende, integreret og bæredygtig boligplanlægning og styring i alle lande.

Undermål 11.7:
Inden 2030 skal der gives universel adgang til sikre, inkluderende og tilgængelige, grønne og offentlige rum, især for kvinder og børn, for ældre mennesker og for personer med handicap.

Undermål 11.A:
Støtte positive økonomiske, sociale og miljømæssige forbindelser mellem by, opland og landdistrikter ved at styrke den nationale og regionale udviklingsplanlægning.

verdensmål 17

Verdensmål 17:

Styrk det globale partnerskab for bæredygtig udvikling og øg midlerne til at nå målene.

Undermål 17.17:
Tilskynde til og fremme effektive offentlige partnerskaber, offentligt-private partnerskaber og civilsamfundspartnerskaber, som bygger på erfaringer og ressourcestrategier fra partnerskaber.

Vi er klar til at mødes

Lad os stå sammen – Her er BIDdanmark-teamet​

Hvis i overvejer at starte et BID op i jeres kommune eller lokalområde, og mangler en til at hjælpe jer igennem, så kontakt os. Sammen finder vi en god løsning. Vi kommer gerne og fortæller om vores arbejde, holder foredrag eller hjælper med at facilitere møder.

Sidder i fast og kan ikke komme videre så kan vi helt sikkert hjælpe, om det er gågaden, et industriområde, en centerby, et boligområde eller et nyt kvarter. Så viser erfaringerne at med BIDdanmark-modellen sker der noget.

Skriv til os i formularen herunder.

Mød teamet

Team BIDdanmark

BIDdanmark er praktikkere, ikke teoretikere. Det handler om at skabe resultater, ikke om at fylde ringbind. Vi elsker livet i byen, specialforretningerne, det engagement og den passion de mange selvstændige har. Vi ved at hvis vi står sammen, så kan mange byer overleve handlen fra internettet og også følgevirkningerne efter Corona virussen. Men vi skal turde se på os selv med nye øjne, og have mod til at lave de nødvendige forandringer.

Holdet bag
BIDdanmark

Samlede kompetencer fra det offentlige og detailbranchen.

Mikkel Niess

Mikkel Niess er direktør for BIDdanmark ApS. Han kommer fra detailhandlen hvor han har været leder i alle lag i 22 år. Han har en meget stor viden indenfor detailhandel, og måden der tænkes på. Han har siddet i flere bestyrelser i City og Center foreninger, både som formand og næstformand. Dette har givet ham en stor og bred viden indenfor detailhandlen, måden der tænkes og arbejdes på, samt de udfordringer detailhandlen står overfor.

Mikkel en dygtig netværker med et bredt og nuanceret netværk inden for både det private erhvervsliv og den offentlige sektor. Nogle af de ting der driver ham, er, hvordan bliver vi bedre end de andre; større, hurtigere, mere effektive og hvordan kommer vi et skridt foran.

BIDdanmark har startet 30 BID op fra bunden og afholdt over 600 BID møder. Mikkel har holdt flere foredrag om BID, byudvikling og samarbejde. Gennem BID arbejde i byer og landdistrikter har han fået en bred viden inden for byplanlægning, kommunalt samarbejde, netværksfacilitering, projektledelse og by samarbejde samt virksomhedsudvikling og optimering. Nogle af hans styrker er byledelse, byplanlægning, forandringsledelse, mødeledelse, samskabelse, værdiskabelse, netværk, samarbejde, projektledelse og bestyrelsesarbejde.

I kan læse mere om Mikkel på Linkedin her.

Michael Friis Møller

Michael Friis Møller er konsulent i BIDdanmark, med speciale i Detail & Restauration, hos Meng & Company – Danmarks førende konsulenthus indenfor CX, kundeoplevelser og medarbejdermotivation.
Meng & Company hjælper dig og din virksomhed med at styrke ledelsesfundamentet, træffe beslutninger der mærkes og giver tryghed i hverdagen og i sidste ende skaber resultater ud over de sædvanlige.Vi samarbejder med virksomheder, som bæres af mennesker, der løser udfordringer og skaber resultater. Mennesker vis engagement og empatiske hjælpsomhed er nøglen til at skabe resultater ud over det sædvanlige.

Michael har været præget af detailbranchen siden barnsben, og har mere end 20 års erfaring fra den nationale og internationale scene. Han omsætter sin viden og erfaring til praksisnær træning, som gør værtskabet kommercielt. Dine kunder vil blive længere, købe mere, og forlader din butik gladere end da de kom, og kommer tilbage igen og igen.

Poul Guldborg

Poul Guldborg er konsulent i BIDdanmark med speciale inden for kommunikation, kundeservice og networking. Poul rådgiver og underviser internationale koncerner, mindre virksomheder og det offentlige i hvordan de skal kommunikere, håndtere pressen, overleve kriser, betjene kunderne, håndtere klager, netværke, gennemføre forandringer og skabe opmærksomhed omkring deres varer og interesser. Som kundeservice-coach har Poul f.eks. hjulpet den danske 7-Eleven kæde med at blive den 7-Eleven kæde, der yder den bedste service i verden.

Poul er uddannet journalist og Social Media Advisor. Han er desuden certificeret NLP Business Practitioner og NGH-Hypnoterapeut og er lige nu under uddannelse som stresscoach.

Han har arbejdet som researcher, reporter, redaktionsleder og studievært primært hos DR Radio og TV. Han har blandt andet været reporter på TV-Avisen og studievært på forbrugerprogrammet ”Rene ord for pengene”.

I 8 år var Poul kommunikationschef i Salling Group, der bl.a. tæller Føtex, Bilka og Netto. I det job kårede de danske journalister ham, i to forskellige undersøgelser, til at være Danmarks bedste kommunikationschef. I dag er han ejer af bureauet Guldborg Unlimited.
Se mere på www.guldborg.nu

Poul er en eftertragtet ordstyrer til konferencer, samt en populær og underholdende foredragsholder og kursusleder inden for emnerne: kundeservice, klagebehandling, kommunikation, networking, forandringer, samarbejde, motivation samt livs- og arbejdsglæde.

Trine M. Laursen

Trine M. Laursen er konsulent i BIDdanmark ApS, med speciale i mindre bysamfund, samskabelse, projektudvikling og procesfacilitering. Hun har igennem de sidste 20 år arbejdet i forskellige funktioner i Vejle Kommune, hvor de sidste 12 år har været inden for erhvervsområdet og senest 3 år med detailhandel og tværgående samarbejder som hovedfokus. Med en skarp kommunal baggrund, faglighed som både chefsekretær, projektleder og procesfacilitator har Trine stor indsigt i hvordan professionelle møder holdes og hvordan man laver inddragende processer for at have alle med omkring bordet.

Bag Trines professionelle faglighed brænder der et hjerte for at understøtte og bidrage til fortsat udvikling af mennesker og samarbejder. Det er både det enkelte individ og især med tværgående grupper hvor alle har noget på hjerte – noget de brænder for. Her er Trine god til at sætte rammen for at alle kan bidrage og at der bliver sat retning på, hvordan vi sammen kan komme fremad.

En af hendes stærkeste drivkrafter er nysgerrighed, som giver sig udtryk i at Trine møder alle med et åbent sind, ser motivationen hos den enkelte og i projekter tør gå nye veje for at udforske hvor værdien er højeste for projektet og samarbejdspartnerne. Samtidig er Trine også en sikker driftsperson, som forstår værdien af grundig planlægning, fastholdelse af strukturer og projektets mange faser. Med andre ord bidrager Trine på mange parametre og er det ideelle valg når der skal samskabes, udvikles og styres godt i mål.

Se mere om Trine M. Laursen , CEO og projektkonsulent hos www.cityco.dk

Tobias Stanek

Tobias Stanek er konsulent i BIDdanmark med speciale i detailhandel, byudvikling samt facilitering af det gode samarbejde.

Han har igennem de seneste 18 år arbejdet i dansk og Grønlandsk detailhandel, hvor han har besiddet mange lederjobs på forskellige niveauer. Seneste job i en detailkæde var som Driftschef i Bilka. Mange jobs i mange danske byer, har givet et godt indblik i de forskellige udfordringer, man som by kan have.

Han har gennem årene afholdt flere hundrede møder, hvor formålet har været at bringe det positive frem. Det kan være det positive i det enkelte individ, men også at fremme det positive og nyde godt af hinandens gode ideer og erfaringer, i en større forsamling. At fremme best practice samt lære af hinanden er uvurderligt.

Tobias tror på at chancen for at skabe noget nyt og bedre, i stor grad afhænger af evnen til at arbejde sammen på tværs af færdigheder, kulturer, social arv mm. Når han har siddet i forskellige situationer, hvor det gode samarbejde skal fremmes, er følgende udsagn ofte blevet anvendt: ”Den enkelte kan meget, men sammen kan vi alt”.

Tobias Stanek er indehaver af Konsulenthuset ProSee – Læs mere her www.prosee.dk.

Frank Buchmann

Frank Buchmann er konsulent i BIDdanmark med speciale i Rådgivning indenfor transport, logistik og e-handel samt salg. Frank arbejder med rådgivning og sparring for mode, sports og livstils-industrien, alt fra mindre- til internationale virksomheder.

Han har fokus på at hjælpe virksomheder med, at stå stærkere på udenlandske markeder, og gøre logistikken som et konkurrenceparameter. Således at disse virksomheder får support til tage konkurrencen op med de store brands og markedsplatforme. Disse erfaringer tager han således også med ind sit arbejde omkring udvikling og netværk, hvor det handler om at udvikle netværk og give sparring til hinanden.

Bylogistik og udvikling af leveringskoncepter for fremtiden indgår som en del af Franks daglige arbejde i GreenWay Logistics. Igennem vores arbejde med branche organisationerne : DM&T , Sportsbranchen og DI, arbejder vi på en Co2 reduktion i transportkæden. Et af tiltagene er færre biler i midtbyen, samt optimering af leveringer i disse områder ved samlastning og samarbejde på tværs af virksomheder.

Flere koncepter er på vej, hvor BID, Kommuner og transportører skal arbejde sammen om reduktion i lastmile delen, samarbejde om ressourcer og brug af tomme lokaler. Frank arrangerer seminarer og erfa-grupper i disse brancher, hvor der netop er fokus på udvikling af netværk og faglig sparring.

Frank har en stor passion i bestyrelseslokalerne for foreningsverdenen og har arbejdet med udvikling i fodboldklubber igennem innovation4sport.dk, som han også er medejer af. Frank sidder som formand for ungdom elite samarbejdet FCU i Fredericia, som arbejder med udvikling af lokale fodbold talenter i alderen 13 til 19 år. Der er mange ressourcer og kræfter at hente i lokale foreninger, som mange virksomheder desværre ikke bruger som en sparringpartner eller ressource.

Eksekvering og udvikling af salgsledelse, salgsstrategi er områder, som Frank har arbejdet med igennem de sidste 10 år, og har haft flotte resultater i af de virksomheder han har ledet og arbejdet for, såsom Bring, DHL og Collicare.
Se mere om Frank på www.bæredygtigtransport.dk